Hurtownie danych

Hurtownia danych stanowi zbiór baz danych, które parametryzowane są jako zintegrowane, nieulotne i ukierunkowane.

  • Zintegrowane, czyli sformułowane we wspólnym języku na poziomie pojęć i schematu baz danych niezależnie od pochodzenia danych,
  • Nieulotne, to znaczy takie, które przeznaczone są do długofalowego przechowywania, mające wartość archiwalną, w istocie niepodlegające zmianom innym niż dodawanie nowych danych,
  • Ukierunkowane, czyli uporządkowane w sposób mający na celu uproszczenie konkretnych zadań analitycznych, racjonalizowane pod kątem transponowania zapytań w określonej formie

Podstawowe cele tworzenia hurtowni danych:

  • Wykonywanie analiz biznesowych bez ingerencji w systemy transakcyjne – przetwarzanie analityczne danych (On-Line Analytical Processing, OLAP)
  • Wspomaganie decyzji (Decision Support, DS)
  • Całościowy wgląd w dane firmy
  • Dostęp do danych historycznych,
  • Archiwizacja danych

Przykładowe obszary zastosowania i wykorzystania hurtowni danych:

  • analiza trendów i zachowań
  • wykrywanie oszustw
  • budżetowanie
  • ukierunkowany marketing
  • analiza rentowności
  • zapobieganie odejściu klienta
  • zarządzanie zapasami
  • automatyczne generowanie zamówień
  • analiza ryzyka kredytowego
  • długoterminowa ocena wartości klienta

 

Architektura hurtowni danych

logo3.jpg logo2.jpg logo1.jpg logo4.jpg RADA_BIZNESU_wzieu_fb_logo_000.jpg logo_wzieu_www02.png
Strona używa cookies Dowiedz się więcej Zamknij